تکنیک هایی برای افزایش اعتماد به نفس ؛ 10 راه برای بالا بردن خودباوری!




۱۲ام آذر ۱۳۹۶ مخابرات و ارتباطات

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد به نفس ؛ دست به کار شوید!

داشتن افکاری مثبت نسبت به زندگی، افزایش اعتماد به نفس را به همراه دارد. کسانی که خودباوری دارند، از تفکری مثبت نیز نسبت به خود برخورداند.

وقتی مشکلی پیش می‌آید اعتماد به نفس است که می‌تواند به شما کمک کند که در برابر مشکلات صبور باشید. پس همیشه سعی کنید به خودتان باور داشته باشید و آن را افزایش دهید.

اعتماد به نفس یکی از ارکان مهم زندگی هر شخص است و می‌تواند بر هر بخشی از زندگی انسان نیز تاثیرگذار بوده و زندگی را شگفت انگیز کند. پس دست به کار شوید و در فکر افزایش خود باوری و عزت نفس خود باشید.

بهتر است برای افزایش و تقویت اعتماد به نفس خود مانند هر مهارت دیگری تمرین کنید. براساس یک نظریه، اثبات شده است که کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند، افرادی موفق‌تر و شاد‌تر هستند و این افراد از زندگی نیز لذت بیشتری خواهند برد.

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد به نفس در زندگی

در ادامه به بررسی تکنیک‌هایی می‌پردازیم که بهتر است برای تقویت اعتماد به نفس آنها را در نظر داشته باشیم. زنان، مردان، کودکان، بزرگسالان، دانش‌آموزان و تمامی افراد می‌توانند با رعایت این نکات، اعتماد به نفس خود را به خوبی افزایش دهند.

۱. هیچگاه خود را با دیگران مقایسه نکنید!

1. هیچگاه خود را با دیگران مقایسه نکنید!

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، دست کشیدن از مقایسه خود با دیگران است. بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف خود را با افرادی دیگر مقایسه می‌کنند که این مسئله می‌تواند بر اعتماد به نفس تاثیری عکس داشته باشد.

هر فردی در زندگی، تفکر، درک، احساس و ویژگی‌های متفاوت و خاص خود را دارد و هر فردی نیز با دیگری متفاوت است. پس در اینجا مقایسه اصلا کار درستی نیست زیرا ما فقط بخش کوچکی از شخصیت افراد را می‌بینیم.

شما در هنگام مقایسه خود با سایر افراد، آنها را بهتر از خود می‌بینید و این موضوع شدیدا بر باور شما به خودتان، تاثیر دارد. پس بهتر است برای بالابردن اعتماد به نفس از مقایسه خود با دیگران دست بردارید.

۲. در روابط خود ارتباطات چشمی را فراموش نکنید!

2. در روابط خود ارتباطات چشمی را فراموش نکنید!

داشتن ارتباطات چشمی در روابط با سایر افراد، بسیار مهم است و در افزایش خودباوری نیز نقش بسیار زیادی دارد. ارتباط چشمی باعث می‌شود که افراد، شایسته، نترس و با اعتماد به نفس نشان داده شوند.

عده‌ای از افراد از نگاه مستقیم به چشمان افراد دیگر ترس دارند اما باید بدانند که ارتباط چشمی در بالا بردن اعتماد و رضایت از خود، تاثیری ویژه دارد. توصیه‌ای که برای این افراد وجود دارد این است که به جای نگاه مستقیم به چشمان طرف مقابل به فاصله بین دو ابروی وی نگاه کنند.

۳. تغذیه سالم داشته و ورزش کنید

3. تغذیه سالم داشته و ورزش کنید

داشتن ظاهری مناسب، در تقویت خود باوری نقش اساسی دارد. ظاهر نامناسب می‌تواند یکی از علل اصلی اعتمادبه‌نفس پایین باشد. پس در فکر بهبود و تغییر ظاهر خود باشید تا اعتماد به نفس بالاتری را تجربه کنید.

برای این کار نیز بهتر است در فکر ورزش کردن و استفاده از تغذیه‌ای مناسب باشید و به هیچ عنوان به عمل زیبایی فکر نکنید! باید گفت که ورزش باعث ترشح اندورفین می‌شود و این ماده احساس نشاط و بالا رفتن روحیه را در شما ایجاد می‌کند.

ورزش کردن به خودی خود باعث بهبود خودباوری می‌شود و ادامه دادن آن نیز تناسب اندام و همچنین سلامتی را نیز به دنبال دارد.

۴. شیک بپوشید!

4. شیک بپوشید!

وقتی شیک پوش باشید، احساس خوبی نیز خواهید داشت. این احساس خوب، اعتماد به نفس شما را نیز بالا می‌برد.. شیک پوشی احساس رضایت را به شما می‌دهد و تاثیری مثبت بر روحیه شما خواهد داشت.

شیک پوشی به معنای این نیست که هزینه‌های زیادی را به خود تحمیل کنید، بلکه بهتر است اطلاعاتی در مورد لباس و همنشینی رنگ‌ها در پوشیدن آنها کسب کنید. اگر سلیقه خوبی برای خرید لباس ندارید بهتر است از دوستانتان کمک بگیرید.

یکی از ساده‌ترین تکنیک‌ها برای تقویت روحیه‌ی خودباوری، همین شیک پوشی است!

۵. مثبت اندیش باشید و نقاط مثبت دیگران را نیز ببینید!

5. مثبت اندیش باشید و نقاط مثبت دیگران را نیز ببینید!

مثبت اندیشی باعث بهبود اعتمادبه‌نفس می‌شود. این مساله باعث می‌شود تا نقاط قوت دیگران را نیز ببینید و از آن‌ها نیز تعریف کنید. اما تعریف از نقاط مثبت دیگران چه ارتباطی با تقویت خود باوری در شما دارد؟

تعریف شما از دیگران باعث می‌شود که دیگران نیز اینگونه با شما رفتار کنند و از شما و نقاط قوت شما تعریف کنند. افرادی که از نقاط قوت شما تعریف می‌کنند، مانند یک ذره بین، رفتارهای مثبت شما را بهتر نشان می‌دهند و این امر پیشرفت و افزایش روحیه را برای شما به همراه دارد و باعث می‌شود خود را بیشتر باور کنید.

۶. به کسانی که نیاز دارند کمک کنید

6. به کسانی که نیاز دارند کمک کنید

شاید کمک به نیازمندان در ابتدا حس ناراحتی را در شما ایجاد کند، اما این کار نه تنها باعث ناراحتی نمی‌شود بلکه باعث می‌شود شما خودتان را بیش از پیش باور داشته باشید. بسیاری از افراد به صورت داوطلب این کار را انجام می‌دهند زیرا می‌دانند که با این کار، خودباوری خود را افزایش داده و تقویت می‌کنند.

البته باید گفت که فقط دادن پول، کمک حساب نمی‌شود بلکه با انجام کاری که شما از پس آن بر می‌آیید و در آن تخصص دارید نیز می‌توانید به افراد نیازمند کمک کنید.

 

بیشتر بخوانید: تنهایی یکی از راه های افزایش خلاقیت در افراد است!

 

۷. با ترس های خود روبه رو شوید و از آنها فرار نکنید!

7. با ترس های خود روبه رو شوید و از آنها فرار نکنید!

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مانع افزایش اعتماد به نفس و اعتماد افراد به خود می‌شود، داشتن ترس‌هایی در زندگی است. این افراد به جای اینکه با ترس‌های خود روبه رو شوند، از آنها فرار می‌کنند.

ترس از یک مساله در واقع حس ناتوانی از آن مسئله را در افراد ایجاد می‌کند و باعث کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شود. پس بهتر است به جای فرار از ترس‌های موجود، با آنها روبه رو شد تا فهمید چرا به وجود آمده‌اند و از شکست نیز هراسی نداشت. شکست لازمه پیروزی است، پس یاد بگیرید که هیچ گاه از شکست نترسید.

۸. خود را قبول داشته باشید!

8. خود را قبول داشته باشید!

اکنون به این فکر نکنید که اعتماد به نفس دارید یا خیر، بلکه سعی کنید آن را همیشه داشته باشید. حتی اگر بتوانید آن را در ظاهر خود نیز نشان دهید، خوب است. به عنوان مثال با روش‌های زیر می‌توانید آن را در ظاهر خود نشان دهید:

  • آهسته سخن بگویید و عجله‌ای نداشته باشید.
  • در هنگام صحبت کردن صدا و تن مناسبی داشته باشید.
  • در نوع ایستادن خود دقت کنید.
  • حالت بازو و دست‌هایتان درست و مناسب باشد.
  • فراموش نکنید که در هنگام صحبت کردن از زبان بدن خود نیز بهره بگیرید.

۹. آنچه را در ذهن دارید به دست آورید.

9. آنچه را در ذهن دارید به دست آورید.

با تلاش می‌توان به آنچه که در ذهن داریم دست پیدا کنیم. حتما قانون جذب را شنیده‌اید. این مساله در مورد بالا بردن خودباوری کاملا درست است. یعنی در واقع می‌توانید وانمود کنید که شما فردی با اعتماد به نفس بالا هستید.

بالا بردن خودباوری، با تمرین اینکه شما چنین فردی هستید امکان پذیر است. ظاهر خود را کنترل کنید و یک فردِ با اعتماد به نفس را در ذهن تجسم نمایید.

۱۰. به تقویت مهارت‌های اجتماعی خود بپردازید

10. به تقویت مهارت‌های اجتماعی خود بپردازید

گوشه گیر بودن را کنار بگذارید و روابط اجتماعی خود را تقویت کنید. مطمئن باشید که این مسئله در اعتماد به نفس شما تاثیر بسزایی دارد زیرا روابط افراد یکی از مهمترین قسمت‌های زندگی هر فردی است. پس، از همین حالا شروع کنید و روابط اجتماعی خود را تقویت نمایید.

.

بیشتر بخوانید:


کنفرانس مخابرات را در تلگرام دنبال کنید


مطالب پیشنهادی